S:t Ansgars församling under pandemin, 24 nov - 22 dec

Julen är inte inställd. Jesus Kristus kommer till oss. Var rädda om varandra! Ta inte några onödiga risker. Lämna plats för skyddsängeln mellan dig och den du möter.

För att hjälpas åt att vara rädda om varandra under pandemin kommer S:t Ansgars församling:

-Fira gudstjänst (utan nattvard) och inte högmässa/mässa som vi vanligtvis gör. På söndagar och under julhelgerna kommer vi fira gudstjänst i litet format med max 8 personer inklusive präst, musiker och vaktmästare. Krubbvisningen på julafton kommer finnas digitalt. Det går också bra att fira gudstjänst hemma eller där du är. På Strängnäs stifts hemsida hittar du det du behöver för att fira gudstjänst där du är: svenskakyrkan.se/strangnasstift/nyheter/gudstjansthemma

-Max 8 personer inklusive personal får delta i offentliga sammankomster, såsom t.ex. söndagens gudstjänst.

-Det går fortfarande bra att boka dop/vigsel och begravningar. Bokningen når du på tfn 016-40 33 750.

-På begravningar får 20 personer delta exklusive personal.

-På dop och vigslar är det max 8 personer inklusive personal.

-Mässorna i veckorna har paus i nuläget.

-Grupper och mötesplatser som vi vanligtvis brukar ha tar paus i fysisk form. En del grupper fortsätter digitalt. Kontakta din gruppledare för mer information.

-Fram till åtminstone 31 jan pausar vi bokningar för dopfika/minnesstunder/vigselfester.

-Du som behöver samtalsstöd är välkommen att höra av dig till församlingens präster eller diakoner. Utöver det finns Jourhavande präst mellan kl.17.00-06.00. Ring 112 och be att få bli kopplad till Jourhavande präst.

Per Kallin Pålsson, präst, tfn 016-403 36 96

Claes Bidebo, präst, tfn 016-403 36 32

Kjell Centervärn, diakon, tfn 016-403 36 60

Carmen Elena Guzmán, diakon, tfn 016-403 36 91

-För dig som önskar ta emot nattvarden. Ta kontakt med församlingens präster.

Detta gäller från 24 nov - 22 dec och kan komma att ändras om FHM eller regeringen kommer med nya riktlinjer eller beslut.

Med önskan om en fridfull advents- och jultid!

Malin Lindström

Tf församlingsherde i S:t Ansgars församling