Vi har blivit pastorat

Nyhet Publicerad Ändrad

Den 1 januari 2018 bildade Västra Rekarne församling och Eskilstuna församling Eskilstuna pastorat.

Detta innebär bland annat att de två församlingarna har gemensamma resurser i frågor som berör ekonomi, fastighetsunderhåll och marknadsföring. Allt för att vi tillsammans ska kunna fördjupa församlingslivet och vårda allas vårt kulturarv – kyrkorna.

Nu kanske du undrar om det spelar någon roll vilken av de två församlingarna du tillhör. Du kan vara lugn. Du som medlem kommer inte märka någon större skillnad – bortsett från att vi har växt och bytt namn. Du kan exempelvis döpa ditt barn, boka bröllop, hålla begravning, eller gå på gudstjänst i vilken av de två församlingarnas kyrkor du vill. Alla lokaler och kyrkor inom pastoratet är öppna för båda församlingarnas medlemmar. Samma sak gäller för våra grupper och verksamheter som exempelvis: körer, samtalsgrupper och öppna förskolan.

Har du någon fråga eller saknar du någon information? Kontakta oss: