Konfirmation

Du träffar nya kompisar, åker på läger och får en chans att prata om sånt som du tycker är viktigt.

Vissa är troende när de börjar sin konfirmationstid. Några kommer på att de är det under konfirmationen. Andra gör det inte alls. Målet är att du ska lämna konfirmationstiden med en massa nya erfarenheter. Att konfirmera sig är en upplevelse man bara får en gång i livet!

Alla församlingar i Eskilstuna ingår i Rekarne kontrakt, som samarbetar inför konfirmationen. Grupperna och upplägget ser lite olika ut beroende på församling.

Kontakt konfirmation

I Eskilstuna samarbetar vi i Rekarne kontrakt. Här listas en kontaktperson från varje församling som kan svara på dina frågor gällande konfirmation.

Frågor och svar om konfirmation

Hur går en konfirmation till? Får alla konfirmera sig? Här svarar vi på de vanligaste frågorna.

Har du frågor?

Har du frågor om anmälningsformuläret? Kontakta Pia Wikström.

Vill du veta mer om konfirmation och prata med någon ansvarig? I kontaktlistan hittar du samtliga kontaktpersoner för respektive församling.