Angående Coronaviruset och vår verksamhet

Nyhet Publicerad Ändrad

Som en konsekvens av Covid-19 påverkas många av våra verksamheter. Uppdaterad 27 augusti kl 16:00.

Välkommen till kyrkan.

Våra kyrkor håller öppet för enskild andakt. Engelbrektskyrkan tisdag-söndag kl 11-16. Hjorthagskyrkan tisdag-söndag kl 13-16.

Café på kyrkbacken

Välkommen att ta en kopp kaffe/te och äta en smörgås utomhus. Café DC har öppet ute på Östermalmsgatan 20 b helgfri måndag-torsdag kl 10-12. Vi fortsätter att fika ute så länge vädret tillåter.

Utanför Hjorthagskyrkan är du välkommen på fika helgfria tisdagar-fredagar kl 13-15 på Dianavägen 8-10. Café på kyrkbacken slutar 28 augusti.

Gudstjänster

Vi firar gudstjänst utan nattvard varje söndag. Från 6 september är det gudstjänst i båda kyrkorna varje söndag. Vi fortsätter att fira gudstjänst utan nattvard september månad ut.  Klicka här för att titta i kalendariet.

Café DC

Vårt Diakonala Center är bemannat. Välkommen till caféet på kyrkbacken. Om vädret inte tillåter fika utomhus kommer caféet att flytta in i kyrksalarna på Östermalmsgatan 20 F.

Grupper och träffpunkter

De flesta av våra grupper och verksamheter sätter igång i vecka 36.

Körrepetitioner

I dagsläget är det oklart hur vi kan arrangera körrepetitioner på ett säkert sätt.

Hembesök

Vi kommer inte att göra några hembesök. Möten inför förrättningar hålls i kyrkan eller annan församlingslokal.

DOP, VIGSEL OCH BEGRAVNING

Våra kyrkliga handlingar fortsätter som vanligt och vi tar givetvis hänsyn till varje familjs önskemål. Max 50 personer vid varje samling. Välkommen att ringa bokningen på tel 08-406 98 30 mån, tis, ons och fre kl 9:00-12:00 och tor 13:00-14:30.