Präst på plats.

Följande tisdagar: 19/3, 26/3, 2/4, 9/4 och 16/4 kl. 16:00-17:30, finns präst finns på plats i Emmaboda kyrka och är tillgänglig för enskilda samtal och bikt. Samtalen kan handla om allt som ryms i våra liv som människor.

Bär du på något som känns jobbigt? Skulle du vilja tala med en person som lyssnar och veta att det som sägs stannar mellan er? I livet som människa finns det stunder när det kan vara en befrielse att få dela det vi bär på med någon annan. Det kan vara såväl glädjeämnen som sorgeämnen. Det kan vara smått eller stort. Följande tisdagar mellan kl 16-17.30 finns en präst på plats i Emmaboda kyrka och är tillgänglig för enskilda samtal och bikt: 19/3, 26/3, 2/4, 9/4 och 16/4.

I samband med detta är kyrkan öppen för tyst bön och ljuständning. Samtalen sker i sakristian. Om det är upptaget när du kommer in är dörren stängd och en lapp står det: "Samtal pågår!". Du får då sitta ner och vänta på din tur. Samtalen kan handla om allt som ryms i våra liv som människor. Bikt är att inför en präst få berätta om sina synder - det vi gjort och sagt och som vi känner skuld över - för ta emot Guds förlåtelse. Samtalen är gratis, inga anteckningar görs och prästen har absolut tystnadsplikt om vad som har sagts.

Varmt välkommen med det du känner att du vill prata om!

Det finns även möjlighet att ta kontakt med någon av pastoratets präster för att boka tid till samtal och bikt. För kontaktuppgifter - se fliken 'personal'."