Arkivet

I arkivet hittar du "gamla nyheter"

Kyrkoherde

Vi önskar Johanna Juhlin ett stort lycka till med nya utmaningar, och hälsar Jonas Löhnn och Emmerly Hidling välkomna till pastoratet!

En ovälkommen gäst.

På Emmaboda kyrkogård har vi en tid haft en grävling som ställer till med problem. Vi har fällor på plats och kommer sätta upp en åtelkamera så fort vi får tillstånd.

-Jag säger på återseende!

Några sista ord från kyrkoherde Johanna Juhlin.

Påskens gudstjänster

Här kommer påskens gudstjänster: Skärtorsdagen, Långfredagen, Påskdagen och Annandag påsk att dyka upp kl. 10 respektive dag.

Hur ser framtiden ut i Algutsboda församling? Vad har du för tankar?

Den 1/3 träffars vi för att fira gudstjänst kl. 17:00, därefter samlas vi i Sockenstugan för fika och samtal.

Fem snabba frågor till biskopen.

För drygt en månad sedan hade vi biskop Fredrik Modéus på besök i pastoratet. Vi passade på att ställa några korta frågor till honom.

Vill du sjunga i kör?

Emmaboda kyrka

Adventskonsert

Vacker sång och musik i Långasjö kyrka 29/11 kl. 19:00

Missa inte årets missionsauktion i Algutsboda sockenstuga.

Lördagen den 16/11 kl. 13:00 få ni anteckna i almanackan. Då bjuds det även på musikunderhållning, servering, lotterier och försäljning av div.

Kyrkornas globala vecka.

Kyrkornas globala vecka 2018 och 2019 lyfter fram vilken betydelse demokrati och civilsamhälle har för att vi ska nå en hållbar värld för alla samt den viktiga roll kyrkorna har i det arbetet.

Biskopens dag

Den 17/10 kommer biskop Fredrik Modéus till Emmaboda. Detta är en sista och avslutande del i visitationen av Emmaboda pastorat.

Ny präst i pastoratet.

Vi vill hälsa Helena Svensson varm välkommen till Emmaboda pastorat och har passat på att ställa 5 snabba frågor till henne!

Nytt bårtäcke i Elisabeth Bergstrand-Poulsens anda.

Efter ett utkast av Melsene Laux (Elisabeth Bergstrand Poulsen sällskapet) har textilkonstnären Kerstin Mörk Löfgren sytt och broderat vårt nya bårtäcke. Bårtäcket är gjort i konstnären och författaren Elisabeth Bergstrand-Poulsens anda och kan nu användas vid begravningsgudstjänster. Elisabeth växte upp i Långasjö församling och har bl.a. gjort kyrkans altartavla.

Ny medarbetare

Ny medarbetare i pastoratet är Petra Hammar. En glad och härlig skåning som kommer att ha hand om barn och familjeverksamheten i Algutsboda och Emmaboda.

Visitationshögmässa

19/5 Emmaboda kyrka