Vi behöver varandra nu mer än vanligt!

Har du behov av samtal, andakt eller hjälp? Vet du någon annan som behöver hjälp? Kontakta oss i så fall! Vi kan finnas till hands för stöd, samtal och praktisk hjälp och kan förmedla kontakter. Kyrkan kan också vara öppen för enskild andakt på vardagar, Hör av dig till expeditionen för aktuell information. Du kan också höra av dig om du är en av de som vill hjälpa till!

I vår församling har vi många som sitter i social karantän av olika skäl. Har du behov av hjälp? Vet du någon annan som behöver hjälp?
Det kan vara med praktiska saker, som t.ex. handling, att någon rastar hunden, hämtar in posten eller något annat.
Kontakta oss i så fall!
Vi vill finnas till hands för stöd, samtal och praktisk hjälp och kan förmedla kontakter.

Du kan också höra av dig om du är en av de som vill hjälpa till! Vi behöver fler som kan hjälpa till.

Församlingsexpeditionen vardagar kl 10-12 telefon 0157-200 52

E-post dunker-lillamalma.forsamling@svenskakyrkan.se

UTÖKAD BEMANNING UNDER SOMMAREN
Vi vill finnas till hand för dig som församlingsbo. Behöver du kontakt med en medmänniska för samtal.

Ring vår telefon 072-530 04 86 på vardagar kl 8.00 –16.00.

Är du ledsen, rädd, orolig, eller känner dig ensam? Genom Svenska kyrkans chatt når du jourhavande präst alla kvällar i veckan kl. 20-24. Läs mer HÄR

Jourhavande präst når också du genom att ringa 112 mellan kl. 17 och 08.

Även Röda Korset tillhandahåller stödtelefon under Coronakrisen, måndag - fredag kl.12.00-16.00. Tel: 0771-900 800.

Du som är under 18 år kan ringa till Bris för att få prata med en kurator. Numret är 116 111. Telefonen är öppen kl. 9-12 och 14-21 måndag-fredag. Lördag-söndag är öppettiderna 14-21.

Församlingen kan också erbjuda möten med andra människor online. Vi skapar möten online där vi fikar i grupp, samtalar eller ger läxhjälpsstöd. Mötesplatsen språkkafé online är en sådan plats där man kan få tillfälle till goda möten. Vi kan erbjuda dig att utifrån intresse mötas med hjälp av webben. Det är en fin möjlighet att både göra en viktig insats för andra men också för sig själv. Du får möta människor ge och få hjälp, samtalsmöjligheter och fikavänner. Vi erbjuder Språkkkompis online -  Fikakompis online - Läxhjälp online .

Vi använder Skype, HangoutMeet, Zoom eller annat verktyg där man kan koppla ihop sig i videomöten. Det kostar inget men du behöver ha internetuppkoppling och gärna hörlurar med mikrofon. Du behöver också  ha en mobiltelefon, ipad eller lärplatta eller en dator

Anmäl dig i Mötesplats  Malmköping - Språkkaféets online satsning HÄR