Gröna, gula och vinröda blad på ljusgul bakgrund.
Foto: Bild av Pixabay

Mässa i Dunkers kyrkan söndag 25 oktober kl 11.00

Vi firar mässa tillsammans med temat "Att leva tillsammans"

Präst Maria Kollind, musik Sara Henriksson och sång Per-Olov Andersson.

Enkelt kyrkkaffe efter gudstjänsten.

Vi håller avstånd när vi möts och undviker handhälsningar och omfamningar.

Tjugonde söndagen efter Trefaldighet firar vi tillsammans med temat ”Att leva tillsammans”. Dagens texter hittar du HÄR

Det finns möjlighet att swisha kollekten direkt till församlingen på 123 132 63 47  Kollekten idag går till det diakonala nationella samarbetet i ”Svenska kyrkans unga i Strängnässtift”.  De skriver så här:

Kära församlingsbor och kyrkobesökare!

Svenska Kyrkans Unga är en organisation av barn och unga för barn och unga. Vi vill med Kristus i centrum och dopet som grund verka i hela Guds skapelse och vara en gemenskap i församlingen där vi får växa i tro och ansvar. Vi vill vara en mötesplats som ger stiftets unga möjlighet att mötas och dela tro genom läger och arrangemang under året runt om i stiftet.

”Låt ingen se ner på dig för att du är ung, utan var en förebild för de troende i allt du säger och gör, i kärlek, tro och renhet.” 1 Tim:12.

Det är viktigt med en plats i kyrkan där barn och unga får synas och höras. Ett tillfälle för dem att göra det är under vårt Allhelgonaläger för ungdomar som äger rum på Stiftsgården Stjärnholm. Vi vill att alla barn och unga ska få chansen att träffa varandra på en plats där de kan vara sig själva och känna att de har en plats just här och nu.

Svenska Kyrkans Unga i Strängnäs Distrikt genom ordförande Julia Klein

Ditt bidrag idag har stor betydelse.

_____________________________________________

I dessa tider följer vi aktuella instruktioner från Folkhälsoinstitutet och Svenska kyrkan. Det innebär att vi håller gudstjänster fysisk. Men vi visar omsorg om varandra och håller avstånd mellan oss och undviker handhälsningar och omfamningar. Den som känner någon form av förkylningssymptom stannar hemma.  Vi behöver begränsa antalet deltagare till maximalt 50 personer.

Vi kommer att sända gudstjänsten på vår Dunker-Lilla Malma församlings facebook och hemsida för dig som inte kan vara med fysiskt.

Varmt välkomna till vår gudstjänst!