Foto: Bild av Pixabay

Söndag 2 augusti Mässa i Dunkerskyrka

Kl 10.00 friar vi mässa tillsammans i vår Landsbygdskyrka.

Präst Magdalena Öhrling och musik Ingrid Glan.

Enkelt kyrkkaffe efter gudstjänsten.

Åttonde söndagen efter Trefaldighet firar vi tillsammans med temat ”Andlig Klarsyn”. Dagens texter hittar du HÄR

Det finns möjlighet att swisha kollekten direkt till församlingen på 123 132 63 47 . Kollekten idag går till Brottsofferjouren. Ditt bidrag idag har stor betydelse. ______________________________________________

Vi kommer att webbsända gudstjänsten direkt på vår Facebook sida om du vill vara med via sociala medier. Du kan också se den på första sidan på vår församlings hemsida.

I dessa tider följer vi aktuella instruktioner från Folkhälsoinstitutet och Svenska kyrkan. Det innebär att vi håller gudstjänster fysisk. Men vi visar omsorg om varandra och håller avstånd mellan oss och undviker handhälsningar och omfamningar. Den som känner någon form av förkylningssymptom stannar hemma. Rekommendationen är att du som är +70 år stannar hemma.  Vi behöver begränsa antalet deltagare till maximalt 50 personer.

Du kan också skicka din bön eller önskan om ljuständning direkt till expeditionen vardagar kl 10-12  eller till vår facebook.

_______________________________________________

Vi erbjuder samtal och annat diakonalt stöd hör av dig till oss.

TELEFONTID—UTÖKAD BEMANNING UNDER SOMMAREN
Vi vill finnas till hand för dig som församlingsbo. Behöver du kontakt med en medmänniska för samtal. Ring vår telefon 072-530 04 86 på vardagar kl 8.00 –16.00.

JOURHAVANDE PRÄST
På andra tider hänvisar vi till 112 och fråga efter Jourhavande präst som håller öppet kl 17.00-08.00.

Varmt välkomna!

_______________________________________________