Foto: Ordbruket

Fotoutställning "Heligt rum - en bit av himlen".

Fotoutställning och sommarsamtal i studiecirkel 4 förmiddagar på hemmaplan. i samband med utställningen i Lilla Malma kyrka 20 juli - 2 augusti 2020

Heligt rum - en bit av himlen. Fotografier av Hans Hartman och JohanNilsson. Fotoutställning varje dag i Lilla Malmakyrka. Sommarcirkel  med samtal 4 förmiddagar på hemmaplan i samband med utställningen i Lilla Malma kyrka 20/7-2/8 2020.

Ge dig själv tid för samtal - Var med i vår samtalscirkel “Heligt rum”

I dessa tider måste vi ge utrymme för att tala om det viktiga i livet. I en liten grupp träffas vi fyra förmiddagar som avslutas med lunchandakt. Samtal, ute och inne kring de fototavlor som finns i utställningen och svenska psalmer. Vi arbetar med dikter och skapande för att hitta former för samtal om våra egna tankar och funderingar. Vi träffas kl 9.30-12.00 och avslutar med andakt för de som vill.  Välj mellan 20-23 juli eller 27-30 juli.

Kursledare: Ulrika Knutsson, lärare och församlingspedagog

Kostnad: Du får en andaktsbok för 200 kr och då ingår enkelt fika och visst material.

Kurs i samverkan mellan Dunker-Lilla Malma församling och studieförbundet Sensus.

Anmäl dig till en av våra två kurser max 12 personer per kurs.

Kurs 1: kl 9.30-12.00 mån till torsdag 20-23 juli

Kurs 2: kl 9.30-12.00 mån till torsdag 27-30 juli

Anmälan med namn, telefonnummer, födelsenummer och om du vill gå kurs 1 eller kurs 2.   Senast 10 juli 2020 till expeditionen 0157 200 52 el. dunker-lillamalma@svenskakyrkan.se

Mer information kontakta ulrika.knutsson@svenskakyrkan.se

Vi möts och följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer och tillämpar social distansering.

Välkommen!