Porträtt bild på Erika Nyman Kyrkoherde i Dunker-Lilla Malmaförsamling från 1 november 2020

Ny kyrkoherde i vår församling

Den 1 november 2020 kom vår nya kyrkoherde till oss i församlingen. Hon heter Erika Nyman och kommer ursprungligen från Strängnäs stift men har arbetat i Stockholm de senaste 2,5 åren. Välkommen till oss i Dunker-Lilla Malma församling.

NY KYRKOHERDE I DUNKER – LILLA MALMA FÖRSAMLING.

Vi kan med glädje hälsa Erika Nyman välkommen som ny kyrkoherde i vår församling. Erika tillträdde tjänsten 1 november 2020.

Erika har varit präst i 20 år och har goda erfarenheter som kyrkoherde. Hon har tidigare under flera år först varit vikarierande kyrkoherde och därefter ordinarie kyrkoherde Stigtomta-Vrena församling.

Erika kommer nu närmast ifrån en tjänst som familjepräst i S:t Matteus församling i Stockholm.

Erika kände till vår församling sedan hon under sin utbildning då hon praktiserade här och tyckte mycket om såväl församlingen som trakten varför hon sökte den ledigförklarade tjänsten.

Vi är mycket glada över att få förmånen att hälsa Erika välkommen i vår församling och ser mycket positivt på framtiden.

Svante Melin Ordförande i kyrkorådet

Presentation och brev till församlingen

Det är jag som är Erika Nyman!

Ny kyrkoherde här i Dunker-Lilla Malma församling från och med den 1 november. Jag är så glad och tacksam för förtroendet och ser verkligen fram mot detta.
Jag bor i Nyköping tillsammans med min man Ove och våra två barn Filip och Jakob! Jag prästvigdes för 20 år sedan och har arbetat i Strängnäs stift förutom de senaste 2,5 åren då jag arbetet i Stockholm i S:t Matteus församling.

Det känns väldigt fint att komma hem till Strängnäs stift igen och särskilt till Dunker-Lilla Malma församling. Jag ser fram mot att lära känna församlingen och bygden och tillsammans med alla goda krafter jobba framåt!

Det är stor förmån att få arbeta med det som är mitt största intresse. Men ibland gör jag annat. Då kan man hitta mig på gymmet eller i diverse fäktsammanhang, eller på resande fot med familj och vänner eller i köket bland bunkar och karotter, eller vid havet läsande ännu en bok.

Från och med november kommer en säker plats att hitta mig vara Dunker-Lilla Malma församling. Jag ser fram mot att träffa dig, hör gärna av dig! Ring, maila, eller kom förbi expeditionen eller till kyrkan.
Vi ses! Gud välsigne dig!
Hälsar Erika!