Lilla Kören, Korallerna & Soul Children

Tycker du om att sjunga? Välkommen till oss!

Lilla kören för dig i årskurs F - 4
Vi sjunger tillsammans varje onsdag kl 17.30-18.30 i  Mariagården, Delsbo. Tre gånger per termin sjunger vi i Barnens basilika i kyrkan. Vi brukar också gå Luciatåg,
göra enkla dramatiseringar och till våren blir det kanske en liten musikal.

Anmälan och frågor:
irina.nutti@svenskakyrkan.se 072-567 49 62

Korallerna träffas varje tisdag nere i Bjuråkers församlingsgård kl 17.30-18.30 . Vi sjunger också i familjegudstjänst några gånger per termin.
Varje sångtillfälle avslutas med en  bön och ljuständning.

Vill du som skjutsar stanna kvar och vänta går det bra, det finns tidningar och fika!

Anmälan och frågor:
madde.norin@svenskakyrkan.se  072-567 49 73

Soul Children-kören träffas på onsdagar kl.18.30-20.00 i Mariagården vid Delsbo kyrka. Soul Children är en rörelse som riktar sig till unga mellan 10 och16 år. Repertoaren är bred och består av bl. a gospel, pop och soul. Körerna strävar efter en hög musikalisk nivå och har ofta rörelser och koreografi till sina låtar. Kristen tro finns som ett naturligt inslag i musiken och gemenskapen. Det ordnas internationella och nationella festivaler och gatherings där körerna möts.

Anmälan och frågor: ulrika.sodergard@svenskakyrkan.se 072-567 4974

Välkommen önskar Irina, Madde, Lina & Ulrika