Lediga tjänster

Vi söker kyrkogårdschef till Karlskoga församling

KYRKOGÅRDSCHEF Karlskoga församling 100%

Karlskoga är en stad med ca 30 000 invånare, vackert belägen vid sjön Möckelns norra strand, ca 4 mil väster om Örebro. Karlskoga är ett brukssamhälle med flera multinationella industrier, ett brinnande intresse för hockey samt en vacker natur! Karlskoga församling har fyra kyrkor samt fyra kyrkogårdar att förvalta.

Då vår nuvarande kyrkogårdschef går i pension söker vi nu hans efterträdare!

Som kyrkogårdschef leder du all verksamhet på församlingens kyrkogårdar inklusive vårt krematorium. Till din hjälp har du medarbetare i arbetsledande funktioner som ansvarar för den dagliga driften på kyrkogårdarna. Du har budget-/personal-/ samt arbetsmiljöansvar. Du sköter också kontakten med press och media gällande kyrkogårdarna. Du arbetar både strategiskt och operativt och har många kontakter både internt och externt. Du är drivande i ditt arbete och på delegation ansvarar du för de myndighetsbeslut som följer begravningslagen. Du är med i församlingens chefsgrupp och din närmaste chef är kyrkoherden.

Vi söker dig som är en kommunikativ, öppen och trygg ledare som på ett lyhört och uppmuntrande sätt vill leda förvaltningens verksamhet och medarbetare framåt på ett långsiktigt och hållbart sätt. Du har förmåga att lyfta medarbetarna, du skapar delaktighet och är tydlig i ditt ledarskap.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Du har några års erfarenhet som ledare och har gått en chefs/ledarskapsutbildning. Vi ser också att du har erfarenhet av ekonomisk förvaltning. Du är lojal med Svenska kyrkans värderingar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. B-körkort samt tillgång till egen bil är ett krav.

2025-01-01 bildar Karlskoga församling samt Degerfors-Nysunds församling Södra Bergslagens pastorat vilket för tjänsten innebär tillkommande kyrkor, kyrkogårdar och medarbetare.

Frågor och upplysningar angående tjänsten kan du få av;

Kyrkoherde Pernilla Rosin pernilla.rosin@svenskakyrkan.se

Facklig förtroendeman Vision Eva Bonander eva.bonander@svenskakyrkan.se

Personalhandläggare Ingela Andersson ingela.andersson@svenskakyrkan.se               Tel; 0586-68811

Lämna din ansökan på karlskoga.anmalan@svenskakyrkan.se senast 24-05-12   Tillträde enligt överenskommelse.