Foto: Leif Byström

Funbo församlingshem

Funbo kyrka

Funbo församlingshem

- ligger bredvid Funbo kyrka, rymmer ca 80 personer

 

Uthyrningsföreskrifter vid hyra av funbo församlingshem

 1.      Nycklar
Nyckel till Funbo församlingshem hämtas på församlingsexpeditionen i Sävja kyrka under kontorstid vardagar kl. 9.00-16.00, tel 018-418 10 00.

Nyckeln lämnas tillbaka senast två vardagar efter hyrestillfället.
Om avgift ska betalas för hyrning av lokalen skickar vi en faktura till din folkbokföringsadress nästkommande vecka.

 2.      Ansvar
Den som använder lokal inom Danmark-Funbo församling tar på sig ansvaret för säkerheten vid respektive tillfälle då det gäller skydd mot brand, olycka och annan skada gällande såväl människor som fastigheter och inventarier. Besökarna förväntas uppträda så att inga klagomål uppstår. Den som hyr är skyldig att sätta sig in i och informera deltagare om ordningsregler, lokalens utrymningsvägar, brandsläckutrustning och säkerhetsutrustning.

Efter avslutad hyrning ska vattenkranar vara stängda, levande ljus vara släckta, samtliga fönster och dörrar vara låsta. Funbo församlingshem är försett med inbrottslarm vilket ska aktiveras efter avslutad aktivitet. Det finns en tablå vid ingången som visar vilka dörrar och fönster som inte är låsta om inte larmet går att aktivera.

Foto: Leif Byström

Om det uppstår skador på byggnad, möbler eller utrustning vid uthyrningen ska detta meddelas till församlingsexpeditionen.

3.      Rökning, alkohol, marschaller m.m.
Rökning är inte tillåten inomhus. För rökning utomhus finns särskild askbehållare på kortsidan av soprummet.

Servering av lättare alkoholhaltiga drycker såsom vin och öl är tillåten i slutna sällskap. Servering och förtäring av starksprit är inte tillåten.

Skall marschaller tändas måste de ställas i avsedda hållare (prata med vaktmästare). Endast marschaller med vit paraffin får användas.

4.      Städning
Den som hyr är skyldig att grovstäda lokalerna efter förhyrningen, även toaletterna (tömma sanitetskärl och papperskorgar), ställa i ordning bord och stolar (efter skiss), ta bort skräp, tömma papperskorgar, sopa golven, våttorka vid behov, diska och plocka in disk i skåp och lådor. Utomhus skall eventuella marschaller, skräp och kastade fimpar plockas bort.

Sopsortering: Brännbart, matrester (komposterbart), glas och metall för återvinning, wellpapp och batterier slängs i därför avsedda kärl i sophuset.
Allt övrigt tas med hem.

OBSERVERA! Städning skall ske omedelbart då lokalen kan vara uthyrd till annan direkt efteråt eller morgonen därpå. Städningen får alltså inte vänta till följande dag.

5.      Avbeställning
Lokal som inte har avbeställts senast en vecka före bokat tillfälle debiteras med hel avgift.

Lämna lokalerna i det skick som du själv vill finna dem. 

 

Priser

Lokal för samling efter dop i våra kyrkor är avgiftsfri upp till 8 timmar. Önskar ni hyra en längre tid går det bra mot en avgift på 400 kr.

Lokal för samling efter begravning eller som representerar för en ideel förening kostar det 400 kr. Hyr upp till 8 timmar, där efter dubbel kostnad per 8 timmars uthyrning.

Lokal för privat fest (tex. vigsel) eller är en lokal arrangör där avgifts tas ut kostar 1700 kr. Hyr upp till 8 timmar, där efter dubbel kostnad per 8 timmars uthyrning.

Lokal för företag eller professionella artister kostar 2200 kr. Hyr upp till 8 timmar, där efter dubbel kostnad per 8 timmars uthyrning.
OBS! Behövs närvaro av vaktmästare tas en avgift på 300 kr/timme ut.

 

Interiör 2 Foto: Emily Axelsson
Interiör stora salen församlingshemmet Foto: Emily Axelsson