100% Administratör, ekonomi och förvaltning
Tjänsten innehåller uppgifter som rör ekonomi- och förvaltningsfrågor i hela pastoratet (Arjeplog- och Arvidsjaurs församlingar). Pastoratet har avtal med Svenska kyrkans Löne- och Ekonomiservice, samt Kanslistöd gällande programvaror och digitala tjänster. Tillsammans med Kyrkoherden ingår tjänsteinnehavaren i ett mindre team med ytterligare två administratörer som främst ansvarar för lokal kommunikation och bokningar av kyrkliga handlingar. Placering kan diskuteras beroende på sökandes önskemål.
TJÄNSTENS INNEHÅLL I KORTHET
- Ekonomi: Granska, sammanställa och bearbeta underlag som rör fakturor, budget mm. Personal och löneadministrativa uppgifter för anställda både i den grundläggande kyrkliga verksamheten och för kyrkogårds- och fastighetsförvaltningens personal.
- Förvaltning: Administrativt stöd i begravningsverksamheten. Arkiv- diarie- och GDPR-frågor samt sekreterarfunktion i förtroendemannaorganisationen.
DU SOM SÖKER TJÄNSTEN
- Har relevant utbildning för de uppgifter som definierats ovan samt erfarenhet av liknande uppdrag
- Har god samarbetsförmåga och är öppen för samverkan över olika professionsgränser
- Är väl organiserad i sitt arbete och beredd att ta ansvar i nya sammanhang
- Är medlem i Svenska kyrkan och känner sig hemma i en kyrklig kontext
FÖR TJÄNSTEN GÄLLER
Körkort. Församlingen har en tjänstebil för resor i tjänsten. Ansökan med CV, relevant meritförteckning, kort personligt brev och referenser skall vara oss tillhanda senast 12 maj 2024. Märk ansökan ”Pastoratsadministratör”.
Tillträde enl. överenskommelse.
Ansökan skickas antingen via mejl till: mats.bjork@svenskakyrkan.se
eller per post till:
Arjeplog-Arvidsjaurs pastorat
Skillnadsgatan 27
933 31 Arvidsjaur
Upplysningar om tjänsten:
Kyrkoherde Mats Björk 0960-478 02 eller mats.bjork@svenskakyrkan.se
Facklig företrädare (VISION): Elisabeth Asplund 0910-78 79 87 eller elisabeth.asplund@fv.vision.se
Kyrkorådets ordförande: Per-Erik Karlsson 070-516 17 06 eller per.erik.karlsson@outlook.com