Foto: OSG Stockholm

Start för fastekampanjen 2017

Nyhet Publicerad

En ko kan rädda liv. Så är budskapet i årets fastekampanj från Svenska kyrkans internationella arbete.

Söndag 26 februari inleds fastekampanjen, en kampanj som kämpar för maträtten. Budskapet från Svenska kyrkans internationella arbete är tydligt: En ko ger mjölk, leder till inkomster, bättre självkänsla och nya investeringar. Och det är bara en del av ko-effekten. Förändringen börjar med en mätt mage. Var med och rädda liv du också! 

Hur fördelar vi jordens resurser? Uppgifter från Svenska kyrkans internationella arbete berättar att 795 miljoner människor på vår jord inte kan äta sig mätta. Detta vill fastekampanjen förändra. Under kampanjens period, som sträcker sig från 26/2 till 9/4, lyfter Svenska kyrkans internationella arbete en av mänsklighetens mest grundläggande rättigheter, nämligen rätten till mat.

 I år utgår kampanjen från besök i det framgångsrika ko- och kalvprojektet i Tanzania.