Tyck till om Sävja kyrka

Vi vill gärna ha dina åsikter om hur kyrkan kan bli bättre för dig

Vi är en levande församling där behoven hela tiden utvecklas. Vi vill att den som kommer till oss ska få en känsla av att vara hemma i en känsla av välkomnande och inkludering.

För att kyrkan ska kunna möta de olika behoven av att fira gudstjänst idag och i framtiden undersöker vi nu möjligheten att under de närmaste åren utföra en nydaning av kyrksalen i Sävja kyrka.  Exempel på utveckling kan vara att införskaffa ett nytt dopträd, placera ljusbäraren så att det skapas ett bra rum för den enskilda andakten, kanske byta ut pianon mot en flygel eller skaffa bekvämare stolar. Vi har fått förslag på att flytta orgeln – och att måla den rosa! På tal om att måla, så funderar vi även på att måla om i kyrksalen, i alla fall den gula sektionen. Kyrkans tillgänglighet står också på tapeten: En ramp kommer att installeras och det pratas om ett barnaltar samt om att flytta bänkarna och skapa mer förvaring för andaktsutrustning. Hur låter det?

Vi vill helt enkelt göra kyrksalen bättre för dig. Och därför vill vi gärna veta vad du tycker! Titta gärna på bilderna på kyrkans planlösning samt färgproverna och klicka sedan länken för att svara på en kort enkät. Här kommer du till enkäten.Det tar endast 5 minuter. Om du vill, får du också gärna besöka vår tillfälliga "utställning" i Sävja kyrka och lämna din åsikt på plats. Tack för ditt engagemang och hjälp.