Konfirmation

Konfirmationstiden är ett äventyr som vi hoppas att du vill vara med på! Där får du veta mer om kristen tro.

Under konfirmationstiden funderar vi tillsammans kring frågor om vänskap, kärlek, förlåtelse, gemenskap, tro och tvivel, liv och död, hopp och livsglädje. Vi lär oss om bibeln och bibelberättelser. Vi åker också på läger (dagsläger eller nattläger), dramatiserar, sjunger, går på gudstjänst och har roligt tillsammans!

VAD ÄR KONFIRMATION?: Ordet konfirmation betyder bekräftelse - bekräftelse av ditt dop och dig som unik, värdefull och oändligt älskad av Gud. Du behöver inte vara döpt för att anmäla dig, men för att bli konfirmerad måste du vara döpt. Om du inte är döpt kan du bli det under din konfirmationstid.
Det är gratis att vara med i konfirmandgrupperna och att konfirmeras. Allt material och läger med mera ingår.

ANMÄLAN: Du som vill bli konfirmand, va roligt! Fyll i din anmälan här nedan eller kontakta någon av oss ledare. (Kontaktuppgifter finns nedan). Vi startar grupperna efter sommaren.

Vi kommer att skicka ut en inbjudan till alla medlemar i församlingen som är födda under 2009 i början av sommaren. Är du inte medlem eller född ett annat år? Hör av dig, så skickar vi självklart en inbjudan till dig med!

LEDARE:

Församlingspedagog

Carin Andreasson, 076-100 67 80, carin.andreasson@svenskakyrkan.se

Församlingsassistent

Sofia Benjaminsson, 070-443 73 19, sofia.benjaminsson@svenskakyrkan.se

Johanna Brekke

Präst

Malin Henriksson

Kantor

Rodhe Andersson

Anmälan, konfirmand 2023/2024:

HUS-konfa: Gruppen träffas och har undervisning om bibeln och kristen tro varvat med praktiska övningar, lekar och frågor om livet. HUSet är i Kyrkans hus. Möjlighet att åka på läger erbjuds med eller utan övernattning.

Anmälningsbekräftelse skickas till mailadress Vårdnadshavare 1.

HÄR KAN DU SE HUR VI BEHANDLAR ERA PERSONUPPGIFTER