Foto: Mabel Amber / Pixabay

Aktuell information och förändringar

Här kan du hålla dig uppdaterad om vad som gäller för våra gudstjänster och verksamheter.

Den 9 februari hävs restriktioner. Fram till dess gäller:

Följande gäller för alla större sammankomster och gudstjänster i Daga församling utifrån nuvarande restriktioner:

1) deltagare ska få en anvisad sittplats,

2) sällskap ska kunna hålla ett avstånd om minst 1 meter i sidled samt framåt och bakåt från andra sällskap vilket innebär varannan bänk principen och att in- och utgång sker på ett ordnat sätt, samt

3) antalet deltagare i ett och samma sällskap uppgår till högst 8 personer.

Detta innebär olika antal deltagare i respektive kyrka beroende på kyrkans storlek.

Från och med 13/2 2022 firar församlingen mässa (gudstjänst med nattvard).

Tillsvidare serveras inte kyrkkaffe.

Vid minnesstunder kan maximalt 20 personer delta i Gryts församlingshem, 20 personer i Gåsinge församlingshem och 30 personer i Björnlunda församlingshem. Vid minnesstund är det viktigt att hålla avstånd till varandra. Sällskap upp till 8 personer kan sitta tillsammans.

Körverksamhet (vuxna och barn) pausas under en tid tills smittkurvan vänder nedåt. Babysång ersätts med barnvagnspromenader. Andra verksamheter anpassas, t ex genomföras sopplunch med begränsat antal platser och anmälan.

Kontakta församlingsexpeditionen för mer information.

Kontakt

Du når oss mån-tor på telefonnummer 0158-20023 eller daga.forsamling@svenskakyrkan.se. För fler kontaktuppgifter, klicka här.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.