Foto: Merja Heed

Seurakuntatoiminnan tiedotus 2020-08-28

Pandemiatilanne vaikuttaa edelleen toimintaamme. Johtava pappimme Satu Rekola kertoo syys-lokakuun ohjelmasta.

Alkusyksystä emme terveyssyistä järjestä kirkoissa jumalanpalveluksia emmekä aikuisten ryhmätoimintaa. Onhan Kansanterveysvirasto suositellut välttämään julkisia kulkuneuvoja. Näin ollen eivät keskitetysti yhteen paikkaan sijoittuneet toiminnot ole mahdollisia. Asummehan me ruotsinsuomalaiset eri puolilla kaupunkia, ja joutuisimme käyttämään busseja tai raitiovaunuja tilaisuuksiin tullaksemme. Pyrimme kuitenkin olemaan läsnä ruotsinsuomalaisten elämässä eri tavoin.

Syys-lokakuun toiminta

• Olemme kerran viikossa paikalla yhdessä kirkossa kerrallaan (Gunnared, Högsbo, Glöstorp, Allhelgona), katso erillinen lista. Noudatamme turvaohjeita, mm sääntöä kahden metrin etäisyydestä.
  • Muskari eli musiikkileikkikoulu aloittaa 5.9. (ulkona tai Oscar Fredrikin kirkossa). Toiminta on suunniteltu mahdollisimman koronaturvalliseksi. Vastaava: Jani Fleivik, jani.fleivik@svenskakyrkan.se
  • Jatkamme videohartauksien julkaisemista sunnuntaisin Facebookissa. Ne näkyvät myös kotisivumme alaosassa.
  • Lähetämme viikoittain ”kirjehartauksia” postin kautta, syyskuusta alkaen. Nämä on erityisesti tarkoitettu niille, jotka eivät näe videohartauksia. Tilauksen voi tehdä Saga Nygårdille: saga.nygard@svenskakyrkan.se.
  • Kirkollisia toimituksia (kaste, vihkiminen, hautaus) suoritetaan syksylläkin, turvarajoitukset huomioon ottaen. Kyselyt: pappi Reijo Oivaeus: reijo.oivaeus@svenskakyrkan.se.
  • Al-Dente-raamatturyhmä jatkaa sähköpostin välityksellä.
  • Työntekijämme käyvät mielellään puhelin- tai videokeskusteluja. Ota yhteyttä!
  • Muusikkomme musisoivat syksyn aikana joidenkin vanhusten asuntoloiden ulkopuolella. Kyselyt: Jani Fleivik tai Elina Bomström.

Satu Rekola
Göteborgin seurakuntatoiminnan johtava pappi