Orgeln i Oscar Fredriks kyrka med gosedjur på tangenterna.
Foto: Maria Fredriksson

Orgelsafari

Starta helgen med musikäventyr i Oscar Fredriks kyrka!

Starta helgen med äventyr

angivna fredagar kl. 9.30–11

Välkommen att uppleva djuren i orgeln. Organist Johanna Holmlund Lindfors tar oss med på orgelsafari där vad som helst kan hända. Upplev orgeln på ett nytt sätt tillsammans med ditt barn, sjung med i välkända barnlåtar och ha en mysig start på helgen.

Anmälan och begränsat med platser, så först till kvarn. Anmälan görs till Maria Fredriksson.

Höstens datum: 24 september, 22 oktober och 26 november.

Öppen förskola

Lek, pyssel & prat för alla barn i sällskap av vuxen. Öppet måndag och onsdag. Välkomna!

Pipor till kaffet

Lunchkonserter i Oscar Fredriks kyrka.

En man sitter på huk i en kyrka och håller i ett dopljus. En liten flicka står framför och ler stort.

Dop

I dopet berättas om Guds kärlek till varje människa och om en gemenskap över hela världen. Döpas kan man när som helst i livet, som barn, ungdom eller vuxen.

Regnbågsfärgad bakgrun och texten "bryr sig Gud?".

Konfirmation 2024/2025

Ge dig själv chansen att få tid för livets stora frågor och lära känna nya människor på samma gång.