Michael Burdett intervjuas i Darwins stege

Nyhet Publicerad

Pontus Nilsen och den internationellt kända teologen Michael Burdett i ett samtal om hur tro och drömmar, vetenskap och teknisk utveckling hänger ihop.

God, tech & ultimate meaning

I podcasten Darwins stege intervjuas forskare och som medverkar i Svenska kyrkans program på Vetenskapsfestivalen. Intervjuar gör Pontus Nilsen som arbetar som präst i Oscar Fredriks församling och är också projektledare för kyrkans engagemang under Vetenskapsfestivalen.

Michael Burdett

I det fjärde avsnittet av podden intervjuas Michael Burdett, Assistant Professor in Christian Theology vid Nottingham University. Under Vetenskapsfestivalen 2019 deltog Burdett i ett panelsamtal tillsammans med andra forskare om Gud, vetenskap och AI. I Darwins stege möts Pontus Nilsen, präst i Oscar Fredriks församling, och Burdett i ett mindre sammanhang som kom att handla om både hans bakgrund, intresse för teologi och tankar kring hur drömmar är kärnan till både teknisk utveckling och ”ultimat mening”.

Prenumerera på Darwins stege i din app för poddar, på Spotify eller lyssna via Darwins steges blogg!

"Darwins stege" nystartad podcast

Pontus Nilsen, präst i Oscar Fredriks församling, har ett brinnande intresse för tro och vetenskap. Nu startar han en pod för att prata om livets stora frågor med forskare från akademin.

Oscar Fredriks kyrka, grodperspektiv i altargången.

Gudstjänst

Vi firar mässa tillsammans söndagar kl. 17. Välkommen till Oscar Fredriks kyrka!

Jakob dirigerar kör och orkester i Oscar Fredriks kyrka.

Musik & konserter

Oscar Fredriks kyrka bjuder på en blandning av musik för alla tycken och smaker.