Två barn sätter ljus i ljusbäraren i Oscar Fredriks kyrka.

Julen i Oscar Fredriks kyrka

Samling vid krubban, gemensam julfest och midnattsgudstjänst.

Fira jul tillsammans med oss i Oscar Fredrik!

Samling vid krubban

kl. 11

Välkommen till Oscar Fredriks kyrka för att bygga julkrubban. Vi får höra julens berättelse om hur Jesus föds i ett stall och om herdar och änglar. Tillsammans sjunger vi - unga som gamla - de mest älskade sångerna i vår julpyntade kyrka.

Präst: Jan Elvmarker, musiker: Jakob Bergman

Uppdukad julmat: skinka, ägghalvor och lax.

Julfest

KL. 12-14

Efter gudstjänsten går vi till församlingshemmet för att äta julmat tillsammans och umgås. Det blir också lite underhållning och annat kul!

Anmälan senast torsdag 16 december till jan.elvmarker@svenskakyrkan.se, tel. 0737-73 87 34
Kostnad: 100 kr, betalas på plats (gärna swish).

Midnattsgudstjänst

kl. 23.30

Gudstjänst under Oscar Fredriks mäktiga valv mitt i mörkaste julnatten. Vi läser berättelsen om Jesu födelse, sjunger de vackra sångerna och firar gudstjänst tillsammans. Solist: Glenn Kjellberg.

Präst: Pontus Nilsen, musiker: Franz Lundberg Pålbrand

Fyra tända blockljus med granris.

Juloratorium – uruppförande!

Tisdag 21 december 2021 är det urpremiär för Jakob Bergmans Juloratorium i Oscar Fredriks kyrka.

Luciafirande 2021

Jul- och Luciakonserter i Oscar Fredriks kyrka söndag 12 och måndag 13 december.

Jakob dirigerar kör och orkester i Oscar Fredriks kyrka.

Musik & konserter

Oscar Fredriks kyrka bjuder på en blandning av musik för alla tycken och smaker.