Söndagens gudstjänster fortsätter

Nyhet Publicerad

Med anledning av förbudet för allmänna sammankomster på fler än 50 personer så har vi sett över situationen och tagit beslutet att vi kommer att kunna fortsätta med våra gudstjänster i dagsläget.

Igår, fredag 27 mars, kom ett förbud för allmänna sammankomster med fler än 50 personer. Våra kyrkor och plats för gudstjänst är viktigt i tider som dessa. Vi följer rekommendationerna och har tagit beslut om att vi kommer att kunna fortsätta med våra gudstjänster i dagsläget. Så imorgon söndag kommer vi att ha gudstjänst, men med vissa anpassningar. Samma gäller de gudstjänster vi tidigare tagit beslut om att ha kvar.

Snälla tänk på, är du en riskgrupp eller visar symptom så stanna kvar hemma.  Från och med nästa söndag, 5 april, så kommer vi i Carl Johans pastorat att livesända en gudstjänst, så då kommer du kunna delta hemifrån. Tillsammans så klarar vi det här.

Till Carl Johans pastorat hör Carl Johans församlingHögsbo församling, Masthuggs församling  och Oscar Fredriks församling

Gudstjänst

Vi firar gudstjänst i Carl Johans församlingshem varje söndag kl. 11. Välkommen!

Ljusbäraren i Högsbo kyrka.

Gudstjänster

Välkommen att fira gudstjänst i Högsbo församling – en plats och en tid för din och Guds närvaro, för livet och världen.

Gudstjänster

Det som du bär på - ditt liv, får ta plats i ett större sammanhang av tro och hopp.

Oscar Fredriks kyrka, grodperspektiv i altargången.

Gudstjänst

Vi firar mässa tillsammans söndagar kl. 17. Välkommen till Oscar Fredriks kyrka!

Ruotsinsuomalainen seurakuntatoiminta / Sverigefinska församlingsverksamheten

Ruotsin kirkko toimii myös suomeksi. Svenska kyrkan arbetar även på finska.

Teckenspråkig verksamhet

Göteborgs stifts teckenspråkiga verksamhet utgår från Carl Johans pastorat/ Sjömanskyrkan i Stigbergstorget. Gudstjänster och träffar sker dock självklart runt om i hela stiftet - från Uddevalla i norr till Halmstad i söder.