QueerQvällar i Sjömanskyrkan

Ändrad

Är du kristen, HBTQ+ och vill ha en plats där du kan vara du? Välkommen på QueerQvällar i Sjömanskyrkan!

Kristen och HBTQ

Vad säger Bibeln om HBTQ? Hur går det ihop att vara kristen och HBTQ? Vi ses varannan onsdag i Sjömanskyrkan för att bara vara och samtala om kyrkan och HBTQ. Tillsammans vill vi skapa ett tryggt rum för samtal och umgänge. Vill du vara med? Anmäl dig i formuläret längre ner på sidan!

Varannan onsdag, 17–19.30

Drop in-fika från kl. 17. Vi träffas en trappa ner i Sjömanskyrkan, Amerikagatan 2.

Vårens program

Vid varje tillfälle har vi ett tema, en gäst eller ett program.

14 februari

Terminstart

28 februari

Är Gud queer?

Att vara transperson: Vad är kön?

Påsk - Den queera påskberättelsen

Kärlek, sex och äktenskap - då och nu

Gäst Oliver Jähnke - Om att vara transperson i kyrkan

8 maj

Frågelådan

22 maj

Picknick & sommartips

Anmälan

Du anmäler dig till QueerQvällarna genom att skicka in ditt namn och din e-postadress till oss genom formuläret. Din anmälan gäller för hela terminen. Om du inte kan vara med på en träff behöver du avboka dig inför det tillfället.

När du har skickat in din anmälan kommer du att få en bekräftelse till den angivna e-postadressen.

Avanmälan vid förhinder

Om du inte kan vara med på en träff behöver du avboka dig inför tillfället. Det gör du genom att mejla eller ringa till Johanna eller Signe.

Mångfald och allas lika värde

Allas rätt att få vara den de är och älska den de älskar är viktig.

Svenska kyrkan nationellt

Två personer håller upp regnbågsflaggan mot himlen.

Hbtq i Svenska kyrkan

Svenska kyrkan ska vara en inkluderande kyrka, där hbtq-personer ska känna sig trygga och välkomna. Därför jobbar vi aktivt mot diskriminering och för inkludering.