Ett kylskåp med endast smörpaket, senap och en syltburk.

3 november – Informationsträff om fonder

För dig som har frågor och/eller behöver hjälp att fylla i dina fondansökningar. 25 november är sista dagen att ansöka ur pastoratets fonder.

Hjälp att söka fonder

Välkommen till Carl Johans församlingshem tisdagen den 3 november mellan klockan 14 och 17 för att få hjälp att fylla i ansökningar och ställa frågor som rör församlingarnas fonder.

Att söka fonder

Mellan den 1 september och 25 november kan du ansöka om ekonomisk hjälp.

För att ansöka fyller du i vår ansökningsblankett. Du kan antingen ladda hem ansökningsblanketten eller hämta den i kyrkan/församlingshemmet. (Vid Carl Johans församlingshem hittar du blanketten i den lilla brevlådan utanför entrén). Om du vill ha hjälp att fylla i ansökan kan någon av diakonerna hjälpa till under mottagningstid eller vid informationsträffen den 3 november.

Tisdag 3 november kl. 14-17

Carl Johans församlingshem

Hitta till Carl Johans församlingshem

Fonder och stiftelser

Genom donationer och testamenten har Svenska kyrkan genom åren fått enskilda människors förtroende att förvalta penninggåvor för olika ändamål, oftast som stöd till personer med ansträngd ekonomi och människor i svåra situationer. Det är viktigt att pengarna kommer rätt personer till del, ett ekonomiskt stöd kan göra stor skillnad för att komma på fötter igen.

Carl Johans pastorat

Från Linnégatan till Röda sten och från Marconigatan till Göta älv vill de fyra församlingarna som ingår i Carl Johans pastorat sprida öppenhet och erbjuda gemenskap. Oavsett vilken av församlingarna du besöker är du välkommen som du är.