Dags att boka lägergård för vårens äventyr

Nyhet Publicerad

Lägergården S:t Olavsgården ligger på Styrsö, tio minuters promenad från färjeläget Styrsö Bratten. Här finns plats för 27 personer att både äta och sova.

S:t Olavsgården är en lägergård som drivs av Carl Johan, Högsbo, Oscar Fredrik, och Masthuggs församling. Gården kan hyras av församlingar, företag och enskilda personer.

S:t Olavsgården är ett tvåvåningshus som är anpassat för 27 personer. Kök och vardagsrum (med bäddsoffa) ligger i bottenvåningen, där finns även en jungfrukammare med en våningssäng. Övriga sovrum med 23 sängplatser ligger på ovanvåningen. Det fristående huset på gården hyrs inte ut. Det finns ingen TV, dvd/video eller radio i huset, inte heller wifi.

Köket är utrustat för 27 personer. Det finns två spisar med varmluftsugnar, en storköksdiskmaskin som huset håller med maskindiskmedel till.

Uthyrning dygnsvis

S:t Olavsgården hyrs ut dygnsvis, från kl. 11.30 till kl. 10.30 dagen efter.

HYRESPRISER

Församlingar, ideella föreningar samt skolor och förskolor: 3 500 kr/dygn
Övriga: 5 000 kr/dygn.

HITTA HIT

Till Styrsö och S:t Olavsgården åker man kollektivt. Båtarna utgår från Saltholmens brygga.
Adressen till S:t Olavsgården är: Kallbadsvägen 9, 430 84 Styrsö

BOKNING

Bokning sker i receptionen vid Oscar Fredriks kyrka.
E-post: oscarfredrik.forsamling@svenskakyrkan.se
Nyckel till gården hämtas och lämnas i receptionen vid Oscar Fredriks kyrka.

S:t Olavsgården

Lägergården S:t Olavsgården ligger på Styrsö i Göteborgs södra skärgård ett par minuter från en fin badplats och knappt tio minuter från färjan.