Foto: Olof Björkman

Stilla dag

Publicerad Ändrad

Heldag i kyrkan med bön och stillhet. Du väljer själv när du vill komma eller gå under dagen och vad du vill ägna din tid åt.

En dag för andakt och delande

12 november kl. 10–16, Masthuggskyrkan

Välkommen till en öppen stilla dag i kyrkan. Som deltagare är du med så länge du vill eller hela dagen. Ingen anmälan krävs.

Varje hel timme startar en programpunkt. En enklare måltid kan köpas till självkostnadspris.

Kl. 10 Kyrkan öppnas för stilla dag

Kl. 11 Andakt runt ljusbäraren

Kl. 12 Tyst meditationsvandring runt kyrkan

Kl. 13 Delande och samtal utifrån en bibeltext

Kl. 14 Enkel måltid

Kl. 15 Skapande och konst, Vi är alla Pinocchio

Kl. 15.45 Avslutning i form av delande

Kl. 16 Stilla dag avslutas

Konstverk målat med oljekritor. En ängel hjälper Pinocchio ur en båt.

Utställning: Vi är alla Pinocchio

Färgstarka, lekfulla och angelägna tavlor av Pietro Raffone ställs ut i Masthuggskyrkan. Konstutställningen pågår mellan 17 september–20 november 2022.

Gudstjänster

Det som du bär på - ditt liv, får ta plats i ett större sammanhang av tro och hopp.

Vandrare går på en grusväg omgiven av ängar.

Heldagsvandringar

Längs havet, i skogen, åt väster och öster... Följ med på dagsvandringar med Pilgrimscentrum!

Pilgrimskvällar i Masthuggskyrkan

Tisdagar i Masthuggskyrkan är en mötesplats för pilgrimer. Vi inspireras av personliga berättelser och att hitta nya vägar i livet.