Foto: PxHere

Pilgrimsvandring på Sjuhäradsleden

Var med och vandra Sjuhäradsleden 8 och 9 maj i tema tystnad och bön.

Sjuhäradsleden i tystnad och bön

Välj själv om du vill vara med en eller två dagar. Du tar själv med dig matsäck, vatten och det du behöver under dagen.

Lördag 8 maj kl. 10

Vi startar i Hindås kl.10 och går första etappen av Sjuhäradsleden som är ca. 13 km lång. Temat för vandringen är Tystnad, därför kommer vi under stora delar av dagen att vandra i tystnad.

Söndag 9 maj kl. 9

På Bönsöndagen kommer vi att vandra etapp 2 och 3 av Sjuhäradsleden, totalt ca 20 km. Start sker vid Hestrafors Idrottsförening i Brandshed kl. 9. Vi avslutar dagen i Sandared. Temat för vandringen är Bön.

ANMÄLAN SENAST 3 MAJ

Boka plats genom att kontakta oss antingen via mail eller på telefon. Ange vilken av dagarna det gäller, ditt namn och mobilnummer. Välkommen!

Skicka e-post till Pilgrimscentrum

Telefonnummer: 0737-73 86 50

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!

Vandrare går på en grusväg omgiven av ängar.

Heldagsvandringar

Längs havet, i skogen, åt väster och öster... Följ med på dagsvandringar med Pilgrimscentrum!

Vandrare i fjälllandskap.

Pilgrimsvandra på Dag Hammarskjöldsleden

I slutet av sommaren gör Pilgrimscentrum i Göteborg en vandring på den 105 kilometer långa vandringsleden mellan Abisko och Nikkaluokta.