Kyrkan i vinterskrud, himlen är redigerad med stora fyrverkerier. "Gott nytt år" står skrivet i himlen.

Nyår i Masthuggskyrkan

Fira ut 2021 och in 2022 på toppen av Göteborg.

Drop in-vigsel

31 DECEMBER 2021, KL. 11–16

Fira det som är störs av allt: kärleken! Vi står redo för er som vill gifta er på årets sista dag. En dag utöver det vanliga med värme, spänning och kärlek i luften.

I år behöver vi genomföra vissa anpassningar för att undvika smittspridning. Läs mer genom att klicka på länken nedan.

Musik och nyårsbön

31 DECEMBER 2021, KL. 17

Det är dags att lämna det gamla bakom sig och gå framtiden till mötes. Vad passar då bättre än att göra detta i Masthuggskyrkan!

Johan sitter i svart kostym framför en flygel.
Foto: Johan Möller Lekemo/Pressbild

Kom och lyssna till musik, och fundera på vilka steg du behöver ta för att kunna lämna det förflutna bakom dig och möta framtiden med Gud.

Präst: Joakim Thoresson.
Musiker: Robert Jenderman och Johan Möller Lekemo.

Om Johan Möller Lekemo

Johan Möller Lekemo har examen från både musikerprogrammet och lärarprogrammet med inriktning klassiskt piano vid Högskolan för Scen och Musik, Göteborg. Idag frilansar han främst som solopianist och anlitas av olika orkestrar och kammarmusikföreningar, kyrkor och företag. Han är senast aktuell med Tjajkovskijs första pianokonsert som han gjort tillsammans med några av Sveriges symfoniorkestrar.