Hali Liddell - Pilgrim i när & fjärran

Nyhet Publicerad

I sommar får vi besök av den erfarna pilgrimen Hali Lidell som berättar om sina många vandringar både i Sverige och runt om i världen.

Föredrag med pilgrimen Hali Liddell

tisdag 10 augusti kl. 19-21

Masthuggskyrkan

Hali Liddell har pilgrimsvandrat drygt 300 mil på Camino de Santiago i Spanien, S:t Olavsleden i Sverige och Norge, Jesus Trail i Israel och Dag Hammarskjöldsleden i
Lapplandsfjällen. Via bilder och berättelser tar Hali oss med ut på äventyr längs de
historiska pilgrimslederna!

Kom gärna till mässan som börjar kl. 18!

Öppettider för Masthuggskyrkan

Vi har öppet alla dagar 10-16 (utom tisdagar till kl. 18 och torsdagar till kl. 14). Välkommen in för att tända ett ljus, upptäcka kyrkorummet eller bara sitta en stund. Gudstjänst firas söndagar kl. 11.

Rastplats för pilgrimer

En person har slagit sig ner vid rastplatsen för att läsa.
Rasplatsen i Masthuggkyrkan är för dig som vill be en bön, inspireras av andras vandringar eller bara vila fötterna en stund.

I Masthuggskyrkan finns en plats för pilgrimsvandrare, men rum för både meditation och inspiration. Slå dig ner för att bläddra i pilgrimslitteratur, eller låna hem om du vill.

Pilgrimscentrum i Göteborg är en del av Masthuggs församling. Här samlas vandrare från hela Göteborg i gemensamma vandringar, inspirationsföredrag och olika sorters retreater eller kurser.

Två ryggsäckar står på skogsmark och lutar mot en stock. Ett par vandringsskor och termosar står bredvid.

Sigfridsvandring 28 juli–29 augusti

Pilgrimsvandring från England till Sverige vår–sommar 2021. Sverigevandringen utgår från Masthuggskyrkan. Gå med en bit, anmälan är öppen!

Sommarutställning i kyrkan: Rötter

2 juni- 16 augusti har Frivilligcentralen Oscars en samlingsutställning i Masthuggskyrkan.

Upptäck Masthuggskyrkan

Utforska kyrkans olika platser med vår bok som guide och hitta dina egna pärlor! Kyrkan är öppen varje dag.