Ett barns fot tittar fram i kyrkbänken med altaret i bakgrunden. I gången ligger två tecknade vantar som tappats.

Advent i Masthuggskyrkan

Fira advent och jul i kyrkan med sång och musik, ljus och värme!

Tredje advent, söndag 11 december

Musikgudstjänst - Sjung in julen, kl. 11

Julen nalkas och i gudstjänsten sjunger vi flera av de mest älskade advents- och julpsalmerna. Församlingen tar emot Regnbågsnyckeln som ett led i att vara en inkluderande kristen miljö. Präster: Lisa Westberg och Marika Palmdahl, musiker: Madelene Birgenius. Vi har också med oss Anders Ljungberg-kontrabas, Orfeas Wärdig Tsoukalas-saxofon och Johan Birgenius-trummor.

Luciadagen, tisdag 13 december

Lucia för alla, kl. 17

Alla behöver ett Luciatåg! Vill du vara Lucia eller pepparkaksgubbe? Kom och tag plats i tåget eller var med från bänken. Lussefika och glögg.

Fjärde advent, söndag 18 december

Mässa, kl. 11

Präst: Marika Palmdahl, musiker: Robert Jenderman

Julkonsert, kl. 18

Masthuggskyrkans stora julkonsert med kammarkören, popkören och TornSalt, tillsammans med Sjöströmska kvartetten och musikalartisten Jacob Andréas. Jonathan Kronevik, trumpet, Lars Källfelt, trummor och Olli Rantala, bas.

Julafton, 24 december

Gudstjänst, kl. 11

Jesusbarnet kommer! Präst: Joakim Thoresson, musiker: Madelene Birgenius.

Julnattsmässa, kl. 23

Stämningsfull stund i julnatten. Präst: Marika Palmdahl, musiker: Robert Jenderman-Schulze.

Juldagen, 25 december

Julfrukost, kl. 9

Gudstjänst, kl. 10

Präst: Joakim Thoresson, musiker: Robert Jenderman.

Nyårsafton, lördag 31 december

Nyårsbön, kl. 17

Präst: Lisa Westberg

Ensam eller själv i jul?

Kom ihåg att kyrkans dörr är öppen för alla, både till vardags och nu i advent och på julafton. Det finns inga krav på tro, medlemskap eller vem du är och definierar dig som. Är du inte van att vara i kyrkan kan det kännas som ett stort steg att till exempel anmäla sig till julfrukosten på Julaftons morgon. Men, om du vill, så finns en plats för dig vid bordet.

Behöver du prata med någon kan du höra av dig till en diakon eller präst här i Masthuggs församling för samtalsstöd. Du kan också ringa till eller chatta med jourhavande präst.

31 december - Drop in-vigsel på nyårsafton

Har ni funderat på att gifta er, men fastnat i alla runtikring beslut? Kom till Masthuggskyrkan på nyår, det räcker att ni bestämt er för varandra!

Gudstjänster

Det som du bär på - ditt liv, får ta plats i ett större sammanhang av tro och hopp.

Upptäck Masthuggskyrkan

Utforska kyrkans olika platser med vår bok som guide och hitta dina egna pärlor! Kyrkan är öppen varje dag.