Bio i kyrkan

Swiss Army Man och The Mission visas i Masthuggskyrkan. Fri entré och popcorn!

Film i Masthuggskyrkan

Välkomna på bio i kyrkan! Det är fri entré och vi bjussar på popcorn. Vi sitter på säkert avstånd, och följer maxgränsen för samlingar.

The Mission

11 november kl. 10

The Mission, filmaffisch

Masthuggskyrkans annex

Under 1750-talet beger sig jesuitprästen fader Gabriel ut i Sydamerikas djungel och grundar en missionsstation. Hans arbete äventyras när strider bryter ut mellan spanjorer och portugiser.

Robert De Niro, Jeremy Irons, Ray McAnally, Aidan Quinn. Från 1987.

Swiss Army Man

14 oktober kl. 10

Masthuggskyrkan

Strandad på en öde ö är Hank precis på väg att hänga sig, när han plötsligt får syn på en kropp som sköljts i land. Hans försök att väcka liv i kroppen gör ingen nytta, men på något märkligt vis blir de ändå kompisar.
Skruvad feelgood med Daniel Radcliffe (Harry Potter) och Paul Dano (There Will Be Blood). Från 2016.

Gudstjänster

Det som du bär på - ditt liv, får ta plats i ett större sammanhang av tro och hopp.

Äventyret

Rolig och kreativ grupp för barn i årskurs 2-3. Välkommen till Äventyret i Masthuggskyrkan!

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!