Församlingsherde Susanne håller upp en marsipantårta. I tårtan sprakar en fyrverkeripjäs.
Foto: Hanna Bodell

Kaverös kyrka öppnad med tårtkalas

Den 1 december 2021 öppnades Kaverös kyrka igen efter en tids renovering.

Öppningskalas med tårta

Det var ingen vanlig dag onsdagen den 1 december. Snön yrde omkring husen i Göteborg när dörrarna till Kaverös kyrka äntligen öppnades. Klockan 12 ringde klockorna in till gudstjänst och församlingsherde Susanne Andersson fick leda församlingen i denna invigningsfest. Det klipptes band och tändes tomtebloss, och det första adventsljuset brann i staken.

Efter gudstjänsten samlandes församlingen till Eftervärme, en gemenskap i församlingshemmet. Det serverades smörgås och kaffe, och slutligen bars marsipantårtor in på parad med sprakande fyrverkerier. Precis som det passar en riktig invigning!

Gudstjänst i Kaverös på onsdagar

Framöver kommer det att firas gudstjänst i Kaverös kyrka varje onsdag kl. 12. Efteråt är alla välkomna till Eftervärme, en stunds gemenskap efter gudstjänsten. Det blir samtal, fika och ibland program.