Högsbo smedja - "Den rätta läran"

Mässa och samtalskväll i Högsbo kyrka.

23 februari kl. 17

Den rätta läran - Smedjemässa -om trons rötter och hoppet om en framtid för barnen.

Högsbo kyrka

Mässa på temat "Den rätta läran" lyfter den ortodoxa kyrko-traditionens förståelse av människans plats i skapelsen i relation till klimatförändringar och miljöförstöring.

Gästande musiker är Hayk Hakobian, musiker med armenisk bakgrund, som spelar det traditionella instrumentent duduk.

26 februari kl.19 (fika från 18.30)

DEN RÄTTA LÄRAN - Samtalskväll om feminism, aktivism och konst med Luisine Djanyan och Aleksey Knedlyakovsky, från Pussy Riot.

Högsbo församlingshem

Vårens andra samtalskväll mellan Lisa Westberg, Luisine Djanyan och Aleksey Knedlyakovsky.

Luisine och Aleksey är konstnärer och ryska medborgare som har asyl i Sverige till följd av sitt engagemang i Pussy Riot. De använder konstnärliga uttryck i det offentliga rummet för att lyfta frågor kring maktmissbruk, patriarkala strukturer och behovet av förändring. De tillhör den Armeniska ortodoxa kyrkan, där de har utrymme för sin andlighet och tro på jämlikhet och den fria människan.

Samtalet sker med hjälp av tolk, ryska - svenska.

Enklare fika serveras från kl 18.30 till självkostnadspris.

26 & 29 januari - Högsbo smedja - How dare we?!

26 & 29 januari - Mässa med Maria Lithell och en samtalskväll om sorg, skuld och kraft att handla. How dare we?! är vårens första tema inom ramen för Högsbo smedja, där vi söker sammanföra teologi, kultur och praktiska erfarenheter för att forma hoppfulla liv.