Förändringar för samtals- och ekonomiskt stöd

Diakonimottagningen i Högsbo med Drop in är tillsvidare stängd och besökare hänvisas istället till mottagningen vid Carl Johans kyrka.

Drop in-mottagning i Carl Johans församlingshem

Högsbo församlings Drop in-mottagning är tillsvidare stängd och vi hänvisar istället till mottagningen i Carl Johans församling, som liksom Högsbo församling är en del av Carl Johans pastorat. Där kan du träffa en diakon utan att boka tid i förväg varje onsdag förmiddag.

ONSDAGAR 10 -11.30

Carl Johans församlingshem

Ekonomiskt stöd - nya rutiner

Från våren 2020 kan boende i Högsbo församling söka medel ur pastoratets fonder. Läs mer om hur det går till att söka ekonomiskt stöd och ladda ner blanketten. Denna förändring gör att Högsbo församling ej kan bevilja bistånd löpande.

Samtalsmottagning

Du kanske skulle prata med någon? Något har hänt i livet; en plötslig sorg, en brusten relation eller en situation som du inte vet hur du ska hantera. Boka tid hos oss!

Entrén till Högsbo kyrka.

Kontaktuppgifter till personal i Högsbo församling och våra öppettider.

Ljusbäraren i Högsbo kyrka.

Gudstjänster

Välkommen att fira gudstjänst i Högsbo församling – en plats och en tid för din och Guds närvaro, för livet och världen.