Foto: Brett Jordan on Unsplash

Allhelgona i Högsbo församling

Tänd ett ljus för dom du saknar! Vi har öppet under allhelgona, och firar flera gudstjänster.

Öppet under helgen

Högsbo kyrka har öppet extra länge under söndagen, med personal på plats om du vill prata med någon. Välkommen in för att tända ett ljus, be en bön eller bara sitta en stund!

söndag 1/11 kl. 12-18

Högsbo kyrka

Lördag 31 oktober

gudstjänst kl. 11

Kaverös kyrka

Vi firar en traditionell gudstjänst med text, tolkning, bön och sång. "Ja, Gud gjorde stora ting med oss, och därför var vi glada." Psaltaren 126

Präst: Lotti Sharif, musiker: Katarina Solén Hiller.

Andakt kl. 13

S:t Lukas kapell på Västra kyrkogården

Medarbetare från Högsbo församling finns på kyrkogården och i kapellet för samtal, ljuständning, och andakt.

Präst: Lotti Sharif, musiker: Katarina Solén Hiller, diakon: Karolina Gustavsson.

Pilgrimsvandring ”Från öst till väst” kl. 11 – 17

Vandring från Östra till Västra kyrkogården på Alla helgons dag.
Anmälan senast 23 oktober till gbg.pilgrimscentrum@svenskakyrkan.se  Läs mer på Pilgrimsvandring i Göteborg.

Söndag 1 november

högsbo kyrka är öppen kl. 12–18

Kl. 13 och 15 musik med Ten to Teens och slagverkare Sofia Wik. Utanför kyrkan finns plats för ljuständning, tanketräd och varm dryck.

högsbomässa - omSorg kl. 17

Högsbo kyrka

Mässa med musik, dikt och bön för ett år av många förluster och förändringar.

Präst: Tilda Nordstierna, musiker: Katarina Solén Hiller och Sofia Wik.

tillsammans på avstånd

Vi följer Folkhälsomyndighetens maxgräns för samlingar. Vår personal säkerställer att det finns gott om plats för alla. Stanna hemma även om du bara känner dig lite förkyld, eller haft symptom senaste två dygnen.

Kyrkan vid sorg

I sex filmer berättar några av våra anställda om hur de, i sin yrkesroll, arbetar med sorg, tröst och stöd.

Ringar på vattnet i en stilla sjö.

Samtalsstöd

Vill du prata med någon om tro och tvivel, dela dina tankar kring liv och död, mening och existens? Hör av dig till oss för att boka enskilt samtal med diakon eller präst.

En lummig kyrkogård med gravar i förgrunden och ett kapell i bakgrunden.

Kyrkogårdar, kapell och minneslund

Västra kyrkogården, Mariebergs kyrkogård och Djurgårdskyrkogården ligger i Carl Johans pastorat, och sköts av Göteborgs kyrkogårdsförvaltning.

Får alla vingar när dom dör?

Lek, sång och teater om döden för barn och familjer. Välkomen till Carl Johans kyrka i allhelgona!

Annorlunda höst i Högsbo

Nu när vi är i en annorlunda tid får vi möjlighet att göra annorlunda. Vill du vara med? Vi träffas i Högsbo kyrka!

Ljusbäraren i Högsbo kyrka.

Gudstjänster

Välkommen att fira gudstjänst i Högsbo församling – en plats och en tid för din och Guds närvaro, för livet och världen.