Foto: Magnus Aronson /Ikon

Kristen djupmeditation

Vi behöver balans i livet. Meditation kan vara en väg dit. I Robertsfors kyrka ordnar församlingen återkommande kristen djupmeditation för både nybörjare och den som mediterat tidigare.

Kristen djupmeditation har gemensamma drag med andra former av meditation men ger också möjlighet till en form av bön utan tankar och ord. Den kristna djupmeditationen har en riktning mot Guds kärlek.

I meditationen sitter vi i en anatomiskt riktig hållning på en kudde eller stol. Sittställningen hjälper oss tillsammans med avspänd andning att vara stilla. Vi går från det yttre till det inre. Den kroppsliga förankringen och den vakna vilan öppnar för kreativa processer och för en sund psykisk utveckling.

Efter meditationen finns det möjlighet att dricka te och samtala en stund för dem som så önskar.

Meditationen är kostnadsfri. Föranmälan behövs ej.

Annika Nordqvist

Bygdeå församling

Diakoniassistent

Mer om Annika Nordqvist

Annika arbetar med verksamheter för vuxna, håller i kristen meditation och medverkar regelbundet i gudstjänster i Robertsfors kyrka.