En biskop i röd mantel håller händerna knäppta framför ett bord fyllt av kalkar och skålar med oblat.
Foto: Jim Elfström /Ikon

Lediga tjänster

Byarums pastorat söker medarbetare! Är det du?

KOMMINISTER

Vi är ett väl fungerande pastorat med medarbetare som söker präst på 100 %.

Byarums pastorat är del av en expansiv bygd och vi vill arbeta för gemenskaper där vi möts i vardag och högtid för att dela livet i stort och smått. Vi vill vara uppsökande för att möta människors olika behov och vara goda medmänniskor. Vi vill bygga församlingsgemenskaper där vi får växa som människor och vara ett starkt och öppet Vi!

Byarums pastorat ligger i Vaggeryds kommun, tre mil söder om Jönköping med arton anställda och ett stort antal ideella medarbetare. Vi verkar i fem orter med totalt fyra kyrkor, ett församlingshem och tre kyrkogårdar. Det finns goda kommunikationer mellan tätorten Vaggeryd och Jönköping/Värnamo.

Tjänsten förutsätter körkort och tillgång till bil.

Välkommen med din ansökan till:

byarums.pastorat@svenskakyrkan eller skicka till
Skogsvägen 16, 567 32 VAGGERYD