Foto: Pexels

HÖRNAN- mötesplats, hantverk & fika

Varje torsdag mellan 9-12 är Hörnan öppen på Församlingshemmet i Lövånger. Handarbeta eller umgås över en kopp kaffe. Välkommen in i värmen!

Hörnan är en mötesplats i all enkelhet. Kaffe och gemenskap runt borden i församlingshemmets mysiga brasrum. Det bjuds på enkelt fika men det finns en möjlighet att betala en frivillig summa som går tillbaka till verksamheten.

Sitt ner i gott sällskap och dela vardagen en stund.

Det finns också möjlighet att sticka/ virka och sy på symaskiner för den som är intresserad. Ibland provar vi på olika typer av hantverk.

Vi har stort fokus på återbruk av gamla tyger och garner. Laga något gammalt, sy något nytt eller nygammalt till dig själv med de tyger som erbjuds? Det går också bra att ta med ett eget påbörjat handarbete.

Den som vill och har handlag får gärna sticka babysockar till församlingens ”välkommen till världen” kassar som ska börja delas ut till nyfödda bebisar. Man kan också skapa något att sälja vid basarer till förmån för ACT- Svenska kyrkan eller liknande.

Det mesta av tygerna och hantverksmaterialet är skänkt av privatpersoner och kan användas utan kostnad. Vi hoppas på trevliga torsdagsförmiddagar då vi kan vara tillsammans, samtala kring borden och förhoppningsvis får märka hur skapandelusten väcks till liv

Det finns stora möjligheter för deltagarna som kommer till träffarna att själva utforma Hörnan till den mötesplats man vill ha.

Under vårterminen samarbetar församlingen med PRO Lövånger som spelar boule i stora salen under samma tid som hörnan håller öppet och vi fikar tillsammans vid 11.00-tiden.