Församlingens sommarresa

Tisdagen den 11 juli

Tisdagen den 11 juli går färden mot Gottsunda kyrka och centrala Uppsala. I Uppsala äter vi en god lunch och därefter kan man välja om man vill besöka domkyrkan eller Linnéträdgården. Det finns också tid för en eftermiddagsfika på egen hand.

Resan är lämplig för stora och små, men barn åker med i vuxens sällskap.

Avfärd: Vi samlas 09.15 på Prästvägen 6, avfärd 09.30 och strax efter det hämtar vi upp bakom ICA för den som önskar det.

Vi besöker först Gottsunda kyrka och får berättat för oss om deras fantastiska mosaik. Här intar vi förmiddagsfika. Vi har tillgång till kyrkans lokaler samt innergård, här finns det gott om sittplatser.

Efter besöket i Gottsunda åker vi till Uppsala där vi äter lunch  på Restaurang Borgen.

När vi ätit lunch tillsammans kan man välja om man vill gå med till Domkyrkan eller till Linnéträdgården.

Återsamling vid restaurang Borgen för hemfärd. Vi räknar med att vara tillbaka i Bro senast 17.00.

Anmälningar från måndag 19 juni till och med måndag 3 juli.
Begränsat antal platser och först till kvarn gäller. Anmälan är bindande. Expeditionen har telefontid mån–tis & tors 9–12.

När du anmäler dig ange:

• om du önskar kött eller fisk till lunch, samt om du har några  kostallergier vi bör känna till.

• om du har rullator med dig på resan.

• om du vill bli hämtad på Prästvägen eller i Bro centrum.

Kostnad för resan är 300:– per person. Då ingår bussresa, visning av
mosaiken i Gottsunda kyrka, förmiddagsfika och lunch. För den som
går med till Linnéträdgården ingår entré. Betalning sker på bussen
under färd, kontant eller swish.

Rörlighet? Man måste kunna ta sig upp och ner på bussen på egen hand. Att ta med rullator går bra. I Gottsunda rör vi oss inomhus och bussen kör upp nära entrén. Vid restaurangen finns det en bra ramp vid ingången. Det är ca 5–10 minuters promenad till Linnéträdgården respektive Domkyrkan från restaurangen. Bra vägar som dock bitvis kan vara kullerstenar.

Sommarvädret kan vara oberäkneligt. Klä er efter väder och ta med vattenflaska om det blir en varm dag.

Välkomna!

FRÅGOR