Klädhjälpen i Broby behövs

Vi fortsätter med vårt projekt ”Klädhjälpen” i Lutherska Missionshuset i Broby, Västergatan 10. Klädförsäljning sker på tisdagar och torsdagar, mellan kl. 10:00 - 12:00.

Vi började med Klädhjälpen den 2 december 2014. Vi, det är ca 15 frivilliga från Svenska kyrkans församling i Broby som hjälper till så att våra flyktingar får kläder, skor och lite leksaker för barn. Oftast kommer mer än 100 flyktingar till den stora matsalen och handlar. Vi bjuder också på te, kaffe och prat i foajén.

Kläderna och skorna säljs till ett låg pris. Pengarna som kommer in går direkt in i verksamheten för inköp av skor, strumpor, underkläder och andra nödvändiga basartiklar. Klädhjälpen har inget vinstintresse.

Är du intresserad av att hjälpa till med att sortera eller sälja kläder kan du kontakta Werner 073 844 29 01. Sprid gärna att vi behöver mer kläder och skor framförallt för män! Vi är också tacksamma för leksaker för barn. Alla saker lämnas in hos Malin Sarkar på AlltMöjligt verkstaden i Broby (gula huset) eller på tider då det är öppet i Missionshuset.

Vi är jättetacksamma för er hjälp. Alla flyktingar som kommer hit upplever oss här i Broby som ”svenskarna”. Vi representerar Sverige för dem. Tack för era gåvor och för ert engagemang.