Konfirmationsresa till Saxnäs

Vinterfjäll 24/25

Konfirmationsundervisning i Tullinge kyrka med sportlovsläger i Saxnäs.

Läger, skratt, allvar, lek och en härlig gemenskap! Tillsammans lär vi oss mer om varandra, kyrkan och kristen tro. Vad du tycker och tänker spelar roll! Under konfirmandtiden kommer vi bland annat se på film, ha spännande samtal och göra samarbetsövningar.

På sportlovet 2025 åker vi på läger tillsammans med andra ungdomar från Tullinge. Lägret går av stapeln i Saxnäs som ligger norr om Vilhelmina i södra Lappland. Under dagarna åker vi skidor eller snowboard i närliggande Klimpfjäll. På kvällarna kommer vi ha gemensamma aktiviteter, snölekar, se på film och det finns chans att bada i badtunna utomhus i det vackra fjällandskapet. ”Ni måste pröva det här!”

Bra att veta om konfirmation

Konfirmation i Botkyrka församling är helt kostnadsfritt. Vad gäller om jag inte är döpt? Vad är en kåpa och varför firar vi nattvard under konfirmationen?

Var och när vi träffas

Plats: Tullinge gård
Start: onsdag 9 oktober
Träffar: onsdagar udda veckor 16.30-19.00
Hemmaläger: fredag-söndag, 22-24 november
Läger: 23/2-1/3, vecka 9, 2025
Konfirmationshelg: 12-13 april 2025 i Tullinge kyrka

Anmäl dig till denna grupp

Vill du anmäla dig till denna konfirmationsgrupp? Fyll i formuläret:

GDPR: Inför och under konfirmation (ungdomar under 18 år)

Vid anmälan till konfirmation godkänner ni att konfirmandens personuppgifter hanteras av Botkyrka församling.