Konfirmationsläger till Tyskland

Berlinresan: Träffar i Tumba

Berlinresan har två grupper med träffar på olika platser och dagar. Det här är tisdagsgruppen i Ängskyrkan.

Under konfirmationen lär vi oss massor om oss själva och varandra. Vi får prata och reflektera om tro, värderingar och människosyn. Vi får fundera över livets stora frågor och om det kan finnas något större. Dessutom kommer vi ha roligt tillsammans! Vi träffas tisdagar under hösten, under dessa träffar kommer vi också äta middag tillsammans.

På höstlovet 2024 åker vi på läger till Tyskland. Där kommer vi besöka platser som spelat roll i historien i nästan 500 år! Vi kommer besöka Wittenberg, där Martin Luther verkade och la grunden för vår Lutherska kyrka genom reformationen. I Berlin ser vi resterna av muren som delade staden fram till för bara 30 år sedan. Dessutom kommer vi besöka koncentrationslägret Sachsenhausen, ett av de mörkaste kapitlen i vår historia.

Berlinresan är ett gemensamt konfirmationsläger för grupperna i norra Botkyrka och Ängskyrkan i Tumba!

Bra att veta om konfirmation

Konfirmation i Botkyrka församling är helt kostnadsfritt. Vad gäller om jag inte är döpt? Vad är en kåpa och varför firar vi nattvard under konfirmationen?

Var och när vi träffas

Plats: Ängskyrkan
Start: tisdag 1 oktober
Träffar: tisdagar 16.30-19.00 (inklusive middag)
Läger: Berlinresan 27 oktober- 2 november 2024
Hemmaläger: 15-16 februari 2025
Konfirmation: 9 mars 2025 i Ängskyrkan

För mer information, kontakta mig

Stina Franzén

Botkyrka församling

Församlingspedagog, Tumba kyrka/Ängskyrkan

Anmäl dig till denna grupp

Vill du anmäla dig till denna konfirmationsgrupp? Fyll i formuläret:

GDPR: Inför och under konfirmation (ungdomar under 18 år)

Vid anmälan till konfirmation godkänner ni att konfirmandens personuppgifter hanteras av Botkyrka församling.