Botkyrkabarn

Julkampanjen Botkyrkabarn återvänder för sjätte året i rad. Hjälp utsatta barnfamiljer i Botkyrka, skänk en gåva i dag!

Botkyrkabarn är en lokal insamlingskampanj här i Botkyrka församling. Under advent och jul samlar vi in pengar för att hjälpa utsatta barnfamiljer här i Botkyrka. Vi samlar in pengar i samband med många konsterter och annan verksamhet under advent och jul.

Stöd insamlingen - Swisha en gåva

Det enklaste sättet att ge ett bidrag till Botkyrkabarn är att swisha valfritt belopp till 123 677 66 37.

Skänk gärna en valfri gåva till Botkyrkabarn

Skänk via plusgiro

Du som inte vill eller kan swisha får gärna sätta in pengar via Plusgiro 100194-0. Då är det viktigt att du märker betalningen med Botkyrkabarn.

Handla och stöd insamlingen

Du kan också stödja kampanjen genom att köpa våra tygkassar som finns till försäljning i våra kyrkor under advent och julhelgen.

Ladda ner ett gåvobevis

Vill du skänka pengar till Botkyrkabarn som en present? Swisha valfritt belopp (eller skänk visa plusgiro) och skriv sedan ut ett gåvobevis för Botkyrkabarn, som du kan ge bort i present.

Pengarna hjälper barn i Botkyrka i början av året

I samband med jul delar många aktörer ut till exempel matkassar och det finns även aktiviteter vid själva julhögtiden. Tanken med insamlingen Botkyrkabarn är att barnfamiljerna ska kunna få ett ekonomiskt stöd på andra sidan jul, i januari, när hjälpen känns långt bort och ekonomin ofta är extra pressad.

Startade 2018

Skänk gärna en valfri gåva till Botkyrkabarn

Julkampanjen Botkyrkabarn startades 2018. Från första advent och ungefär fram till trettondagshelgen samlar vi in pengar, som sedan delas sedan ut till utsatta barnfamiljer i Botkyrka. Det är församlingens diakoner som har kontakt med familjerna och som ansvarar för att pengarna blir utdelade till de som behöver ekonomiskt stöd.

2018 skänkte ni drygt 50 000 kronor och 2019 över 65 000 kronor. Under 2020 samlades nästan 43 000 kronor in och 2021 cirka 35 000 kronor. Varje krona gör skillnad.

Stöd Botkyrkabarn

Du som vill stödja Botkyrkabarn kan swisha valfritt belopp till 123 677 66 37.