Amsbergs kapell är stängt under vintern

Vi måste hjälpas åt för att sänka energiförbrukningen i samhället.

Amsbergs kapell är stängd och kommer att vara det fram till påsk.
Detta för att vi självklart också ska bidra till att sänka energiförbrukningen i samhället. Kapellet värms dessutom upp av direktverkande el och är på så vis mycket dyrare att värma upp än övriga kyrkor och kapell.

För dig som vill boka dop, vigsel och begvravning hänvisar vi till övriga vackra kyrkor och kapell som finns inom pastoratet.
Amsbergs kapell öppnar igen till påsk.

Dop

Vill du låta ditt barn döpas? Eller vill du själv bli döpt? Här kan du boka dop för alla åldrar.

Vigsel

Att vigas är att välja varandra, inför oss själva, varandra och hela världen. Välkommen att boka vigsel i Svenska kyrkan i Borlänge.

Begravning

Begravningsgudstjänsten är en akt av kärlek och respekt. Den är en stund att hämta kraft ur för anhöriga, genom att tillsammans ta farväl av den vi förlorat. I gudstjänsten överlämnas den döde i Guds kärleksfulla händer.