Vi finns här för dig

Nyhet Publicerad Ändrad

Behöver du hjälp med praktiska saker som matinköp eller att hämta medicin? Eller bara någon att prata med när dagarna känns långa och enformiga? Här får du mer information om hur vi kan hjälpa dig eller en anhörig!

Vill du ge en diakoni-gåva?

Corona gör livet tufft för människor i vårt närområde. Därför det viktigt att vi som församling fortsätter att stötta och hjälpa genom vårt diakonala arbete. Efter att arbetslösheten har ökat är det många människor som har det tufft ekonomiskt. Det kan vara din granne, ditt barns klasskompis eller damen bredvid dig på bussen.

Det finns möjlighet att bidra med en diakoni-gåva som vi förmedlar till dem som vi kommer i kontakt med. Detta kan du göra genom att:

- Swisha valfri summa på nummer 123 432 66 17. Märk med diakoni-gåva.

Genom ditt medlemskap i Svenska kyrkan hjälper du oss att ge stöd till dem som behöver det allra mest, året runt!

Vill du ha någon att prata med?
Du som bär på oro eller känner dig ensam, välkommen att höra av dig till oss. Vi samtalar över telefon eller hos oss i Kyrkans hus i Orminge C. Ring 08-747 66 00 och be att få tala med en präst eller diakon.

Jourhavande präst tar emot samtal alla dagar mellan kl 17-08. Ring 112 och fråga efter jourhavande präst. Det går också att chatta med en präst på www.svenskakyrkan.se.

Telefonvän
Det kan vara skönt att ha någon att prata med de vanliga sociala kontakterna begränsas. Nu söker vi både dig som vill ha någon att prata med, och dig som vill erbjuda samtal. Vi behöver varandra i tider som dessa!

Ta kontakt med Karin Gustafsson, diakon
Tel. 08-747 66 23 eller e-post karin.g.gustafsson@svenskakyrkan.se
Vi samordnar telefonkontakten och kommer överens om ett upplägg som passar just dig.