POSK

Lotta Sjöman, gruppledare

POSK, Partipolitiskt Obundna i Svenska Kyrkan, är den största nomineringsgruppen i Svenska kyrkan som inte har haft och som inte har någon koppling till något allmänpolitiskt parti. POSK vill att kyrkan ska vara kyrka. Kyrkan ska alltid vara de utsattas röst och vara redo att välkomna varje människa. POSK anser att även om vi är olika som människor, har olika tankar och idéer, uttrycker oss kanske intensivt eller blygt, så är vi lika mycket värda som människor. Inom ramen för Svenska kyrkans tro, bekännelse och lära finns utrymme att tolka vad kristen tro och kristet liv innebär. Det är viktigt med bredd och igenkännande i gudstjänstlivet och musiken och andra uttryckssätt. Vid kyrkovalet i Boo, låt POSK bli ditt val för en kyrka för alla.

Min viktigaste fråga: Hur kyrkan bemöter människor. Alla ska bli sedda och respekterade.

www.posk.se