Foto: IKON

Musik

Musiken är ett viktigt inslag i gudstjänsten. I psalmsång och lovsång får vi sjunga till Guds ära. Men musiken kan också hjälpa till att öppna våra hjärtan för Gud och för vad Gud vill säga oss!

I psalm och sång får vi alla vara med och sjunga – men församlingens barn- ungdoms- och vuxenkörer har förstås också en given plats i gudstjänsterna! Mer information om körerna hittar du i längre ner på sidan.

Barnkör

Barnkören är för barn från förskoleålder till och med skolår 3. Välkommen att vara med och sjunga! Kören övar varje vecka och några gånger per termin sjunger barnen i gudstjänsten.
Anmälan görs till Torbjörn Widfeldt som är barnkörens ledare.

Torsdagar 17.30-18.15

Foto: Lotta Sundberg/IKON

Living Stones singers

Living stones singers är en barnkör i Olsfors för barn som är 6-10 år (förskoleklass- år 4). Kören medverkar vid gudstjänster för små och stora i Olsfors kyrka några gånger under terminen.

Välkommen att vara med! Anmäl dig till Maria Särnbratt som är ledare för kören, 0725-864511.

Övning i Olsfors församlingshem.
Torsdagar 16.15-17.00.

Mellankören

Mellankören är för barn i skolår 4-6. Vi sjunger på svenska, engelska och ibland på andra språk. Några gånger varje termin sjunger också kören i gudstjänster.

Välkommen att vara med! Anmäl dig till Maria Särnbratt som är ledare för Mellankören, 0725-864511.

Övning på Utposten, Kungsbackavägen 1, Bollebygd
Onsdagar 18.00-19.00

Ungdomskören

Ungdomskören vänder sig till ungdomar från 7:an och uppåt. Vi sjunger på svenska, engelska och ibland på andra språk. Ungefär en gång i månaden sjunger också kören i gudstjänsten.

Välkommen att vara med! Anmäl dig till Maria Särnbratt som är ledare för Ungdomskören, 0725-864511

Övning på Utposten, Kungsbackavägen 1, Bollebygd
Onsdagar 19.00-20.30

Kyrkokören

Kyrkokören är församlingens blandade vuxenkör – för dig som har tidigare erfarenhet av körsång i stämmor. Att kunna läsa noter är dock inget krav. Nya medlemmar får komma och provsjunga!

Kören sjunger vid de stora kyrkohögtiderna och genomför också några större körverk varje år. Hör  av dig till körledare Torbjörn Widfeldt om du har frågor eller vill anmäla dig till sångprov.

Torsdagar 19.00-21.15

Tillfälliga kören

Välkommen att vara med och sjunga i tillfälliga kören i Olsfors den här terminen. Som vanligt går det till så att vi träffas för övning vid ett tillfälle och sedan medverkar vi vid en gudstjänst i Olsfors kyrka. Du väljer själv hur många tillfällen du vill delta vid. Vår repertoar är enkla fina sånger som oftast är unisona. Kören vänder sig till ungdomar och vuxna i olika åldrar.

6/1-2018 Vi medverkar vid söndagsgudstjänst kl 16.00. Samling kl.14. 30. Vi träffas och övar tisdag 18/12 kl. 18.30-19.30 i Olsfors församlingshem. Anmälan senast 14/12.

Det vore kul om just du ville vara med! Och ta gärna med en kompis! Har du frågor eller vill anmäla dig kontakta mig på: maria.sarnbratt@svenskakyrkan.se, eller 0725-864511.

Våga sjunga-kören

Tvivlar du på din förmåga som sångare? Har du kanske aldrig provat att sjunga tillsammans med andra? Är du sugen på att prova?

Våga vara med och sjunga! Till våga sjunga-kören är alla välkomna, oavsett ålder och tidigare sångerfarenhet. Kom och prova – du kommer att bli överraskad!

Vi sjunger enkla och välkända melodier, jobbar med röstträning och provar på enklare stämsång.

Kören sjunger i gudstjänsten några gånger varje termin och övar en gång i veckan. Du behöver inte anmäla dig i förväg, men är förstås välkommen att höra av dig till körledare Torbjörn Widfeldt om du har frågor.

Onsdagar 19.00-20.45