Deltagare på Messy church i Mariakyrkan.
Foto: Annika Berglund

Vardagsgudstjänst

Under veckorna firar vi gudstjänster och mässor med lite olika teman och inriktningar i Svenska kyrkan Boden.

Jubileumsmässan firades på den helige Mikaels dag då änglar är dagens tema.

Vardagsmässa i Matteuskyrkan

Välkommen till en enkel mässa i vardagen.

Händer som håller i en Bibel.

Bibelsamtal och veckomässa

I samband med att vi firar veckomässa i Mikaelskyrkan är du välkommen till samtal kring bibeltexterna som kommer att tas upp i gudstjänsten.

Ett litet barn håller i en hjärtformad våffla.

Vardagsgudstjänst med middag

Ett par gånger per termin äter vi middag och firar vardagsgudstjänst tillsammans med barnen från Körkul i församlingshemmet i Harads.

Ljusbärare

Morgonmässa

Lite enklare, lite kortare, men minst lika storslaget. Välkommen att fira en enkel gudstjänst som en god start på dagen.

Spaghetti som kokar i vatten.

Gud och spagetti

Ungefär en onsdag i månaden samlas vi för att äta vardagsmiddag och fira gudstjänst tillsammans i Mikaelskyrkan.

Matteuskyrkans barnkörer sjöng under Jubileumsmässan.

Middag med mersmak

Några gånger per termin dukar vi upp en middag med mersmak för barn och vuxna i Matteuskyrkan.